سبک زندگی عاشورایی

بایگانی

سبک زندگی حسینی

همه مختصات زندگی الهی و مجتهدانه را در سبک زندگی حسینی می توان دید

 

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنرگفت: همه مختصات زندگی الهی و مجتهدانه را در سبک زندگی حسینی می توان دید.

حجت الاسلام سرلک در گفت و گو با ماوا اظهار کرد: مهمترین ویژگی حیات عاشورایی حسینی این است که انسان راغب به خدای متعال شود و می خواهد در نفس و جانش وطنش را پیدا کند و به جایگاه اصلی و تقرب به خداوند برسد.

وی ادامه داد: سبک زندگی حسینی زندگی افرادی است که دنیا برایشان کوچک شده است و با تمام آنچه دارند به یک عشق بزرگ تر می اندیشند و دنیا با تمام زیبایی هایی که دارد چنگی به دلشان نمی زند و جز با جلب رضایت خدا آرام نمی گیرند.

حجت الاسلام سرلک با بیان اینکه اگر کسی میل به خدا داشت و اهل هجرت بود و مهاجر الی ا... بود و طبق سبک حسینی زندگی می کرد بقیه را نیز می تواند مدیریت کرده و حرکت دهد، افزود: کاری که اباعبداله در ظهر عاشورا تا کنون انجام داده مدیریت دل هایی است که گرفتاردنیا هستند و این دل ها را با شور حسینی متحول می کند و این دل ها هوایی می شوند و میل وطن می کنند .

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر اضافه کرد: آدم های پر از علاقه های مادی، ناچیز و حقیر دل هایشان تیره شده اما و قتی وجود شان مورد محبت امام حسین قرار می گیرد مانند قطره ای دوباره تبخیر می شود و به اقیانوس گره می خورد.

وی با اشاره به اینکه مهمترین وِیژگی سبک زندگی حسینی این است که ایشان اهل مجاهده بوده اند اهل این نبوده اند که موقعیت ها را بهم بزنند، تصریح کرد: در این نگاه انسان ها مثل امام حسین مهربان می شوند این انسان ها خسیس نیستند، فروتن و متواضع، پر از فتوت و جوانمردی هستند، زندگی امام حسین یعنی بزرگ تر شدن از دنیا و سبک زندگی حسینی این ویژگی را دارد که حیات طیبه و همه جلوه های حیات زندگی را متبلور می کند.

حجت الاسلام سرلک با اشاره به این سخن از امام راحل که "ما هرچه داریم از محرم و صفر است" اضافه کرد: سلوک ما در این دنیا بدون توسل به اباعبداله امکان پذیر نخواهد بود و این حیات است که انسان را به مقصد آفرینش نزدیک می کند و همه مختصات زندگی الهی و مجتهدانه را در سبک زندگی حسینی می توان دید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی